روکش فرمان خودرو: انتخاب بهترین نوع و رعایت نکات مهم خرید

راهنمای خرید روکش فرمان خودرو

0 32

روکش فرمان خودرو از جنس‌های مختلفی مانند چرم، پلاستیک و … تهیه می‌شود و باعث جلوگیری از فرسودگی، لغزش، خش، گرد و غبار و تعریق دستان راننده می‌شود. همچنین، با استفاده از روکش فرمان، چسبندگی دستان راننده به فرمان و کنترل بهتر خودرو افزایش می‌یابد.

افزایش راحتی و آسایش در طول رانندگی با روکش فرمان خودرو

روکش فرمان خودرو یکی از اجزای مهم داخلی خودرو است که به منظور افزایش راحتی و آسایش در طول رانندگی به کار می‌رود. این روکش، از جنس های مختلفی تهیه می‌شود که شامل چرم، پلاستیک، نئوپرن و… می‌باشد. روکش فرمان خودرو، از فرسودگی، لغزش، خش، گرد و غبار و تعریق دستان راننده جلوگیری می‌کند و در عین حال جلوه زیبایی به فرمان خودرو می‌بخشد. علاوه بر این، استفاده از روکش فرمان، باعث افزایش چسبندگی دستان راننده به فرمان و کنترل بهتر خودرو می‌شود.

همچنین، در صورت تعویض روکش فرمان، می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را برای فرمان خودرو انتخاب کنید و از این طریق به شخصی سازی خودروتان بپردازید. در نهایت، نصب روکش فرمان خودرو به راحتی انجام می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از ابزار خاصی ندارید. با توجه به تاثیرات مثبت استفاده از روکش فرمان، بهتر است همیشه روکش فرمان خودرو را تمیز نگه داشته و در صورت فرسودگی و شکستگی، به سرعت تعویض کنید.

روکش فرمان

آموزش نصب روکش فرمان به روش صحیح و آسان

روکش‌های چرمی برای فرمان خودرو، دوخت نمی‌شوند و با توجه به سلیقه‌ی خریدار، به دور فرمان قرار می‌گیرند و ظاهر جذابی به ماشین می‌بخشند. برای تعیین اندازه‌ی روکش، نیازی به جدا کردن فرمان نیست و با استفاده از یک متر خیاطی، می‌توان لبه‌ی بیرونی فرمان را اندازه گرفت. برای تخمین عرض مطلوب فرمان، اندازه‌گیری قطر لبه نیز لازم است و یک میزان اضافه برای درز و قسمت‌های درونی فرمان در نظر گرفته می‌شود. قطر بیرونی اکثر فرمان‌ها در حدود ۳۵ تا ۴۱ سانتی‌متر است و استفاده از روکش‌های چرم دوزی شده، بهترین گزینه برای خودروها محسوب می‌شود.

فرمان‌های کوچک بیشتر در اتومبیل‌های اسپرت معمولی استفاده می‌شوند و در برخی موارد، برای خودروهای بزرگ قابل استفاده نیستند. به علاوه، استفاده از فرمان با قطر بزرگتر نیز به دلیل اصول مصوب قانونی توصیه می‌شود. همچنین، اندازه گیری فرمان نیز باید بر اساس استانداردهای مصوب انجام شود تا ایمنی و راحتی در رانندگی حفظ شود. از این رو، انتخاب فرمان مناسب برای خودروی خود بسیار مهم است.

روکش فرمان

راهنمای انتخاب بهترین روکش فرمان خودرو

با پیشرفت فناوری و تغییر نیازهای مصرف کنندگان، انواع متفاوتی از روکش فرمان‌ها تولید و عرضه می‌شوند. امروزه می‌توانید روکش فرمان‌های چرم دوزی، فانتزی دخترانه، سیلیکونی، خزدار و غیره را در بازار پیدا کنید. این انواع روکش فرمان‌ها همچنین با طرح‌های متنوعی در دسترس هستند که به راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. این روکش‌ها علاوه بر زیبایی بیشتر، به دلیل ساختار و جنس متفاوتشان، کارکرد فرمان خودرو را نیز بهبود می‌بخشند.

مدل های دوختنی:

یکی از بهترین گزینه هایی که برای اتصال روکش فرمان به خودروی شما وجود دارد، مدل های دوختنی هستند. این نوع روکش ها با استفاده از سوزنی که به همراه محصول ارائه می شود، به دور غربیلک فرمان خودروی شما دوخته می شوند. در بازار این نوع روکش ها با جنس های مختلفی در دسترس هستند. بعد از دوختن آن ها، نمی توانید به هیچ عنوان آن ها را بر روی فرمان چرخاند و یا جا به جا کنید. این مدل از روکش ها با گذر زمان و قرار گرفتن در گرما و زیر نور خورشید، سایز خود را تغییر نمی دهد. آن ها به طور کامل بر روی فرمان خودروی شما چفت می شوند و قطر غربیلک اتومبیل شما را به طور قابل توجهی کمتر یا بیشتر می کنند.

مدل های آماده (حلقه ای):

مدل های آماده (حلقه ای) برای صاحبان خودرویی که حوصله دوختن روکشی به دور فرمان خودرو را ندارند، مناسب هستند. این مدل از روکش های فرمان با جنس های مختلفی طراحی و تولید شده اند و هر یک از آن ها دارای یک لایه لاستیکی در داخل خود هستند. با این حال، با گذشت زمان و قرار گرفتن در زیر آفتاب و گرمای داخل کابین خودرو، سایز آن ها بزرگ شده و از روی فرمان سر خورده و جا به جا می شوند. استفاده از این نوع روکش ها سبب افزایش قطر غربیلک فرمان خودروی شما می شود.

روکش فرمان

راهنمای خرید روکش فرمان خودرو: نکات حیاتی برای دریافت بهترین انتخاب

خرید روکش فرمان خودرو باید با دقت و بررسی های لازم انجام شود. از جمله نکات مهم در خرید روکش فرمان، انتخاب مواد با کیفیت و مقاوم، اندازه مناسب و همچنین طرح و رنگ مورد نظر می باشد. همچنین باید به قیمت و گارانتی محصول توجه شود و با مقایسه قیمت ها و ویژگی های محصولات مختلف، به انتخاب بهتری برسید. همچنین پیش از خرید به نوع فرمان خودرو و اندازه آن توجه کنید تا روکش مناسبی را برای آن انتخاب کنید. در ادامه به برخی نکات مهمی که هنگام خرید باید در نظر داشت می پردازیم:

– بررسی کنید که روکش فرمان با ابعاد فرمان خودرو شما سازگار است. برخی از روکش‌ها به صورت یک سایز برای همه خودروها عرضه می‌شوند، اما برخی از آن‌ها با اندازه فرمان خودرو شما سازگار نیستند.

– مواد استفاده شده در ساخت روکش فرمان نیز بسیار مهم است. برخی از روکش‌ها از جنس چرم، پلاستیک، نئوپرن یا سایر مواد ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های خاصی هستند و می‌توانند برای شرایط مختلف استفاده مناسب باشند. مثلاً روکش‌های چرمی برای استفاده در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند، در حالی که روکش‌های پلاستیکی برای شرایط سرد و مرطوب بهتر عمل می‌کنند.

– نحوه نصب روکش فرمان نیز بسیار مهم است. برخی از روکش‌ها با استفاده از بندهای کشیده شده بر روی فرمان نصب می‌شوند، در حالی که برخی دیگر با استفاده از زیپ یا بندهای چسبنده نصب می‌شوند. برخی از روش‌های نصب ممکن است باعث خراشیدن فرمان شوند، بنابراین باید به دقت نحوه نصب روکش را بررسی کرد.

– قیمت روکش فرمان نیز باید در نظر گرفته شود. قیمت روکش‌ها بسیار متفاوت است و بسته به ماده‌ی استفاده شده در ساخت و سایز آن‌ها می‌توانند گران یا ارزان باشند. با این حال، همیشه بهتر است یک روکش با کیفیت و مطمئن انتخاب کنید تا در طولانی مدت استفاده کنید.

خرید روکش فرمان خودرو از فروشگاه های آنلاین

با توجه به اهمیت فرمان خودرو در رانندگی، روکش آن می‌تواند به عنوان یکی از اقلام مهمی در لیست خرید خودرو قرار گیرد. در حال حاضر، با وجود فروشگاه های آنلاین، امکان خرید روکش فرمان خودرو به راحتی و با قیمت های رقابتی فراهم شده است. همچنین، مشتریان با مرور نظرات و امتیازات محصولات، می‌توانند به راحتی محصولی با کیفیت و مناسب برای خود انتخاب کنند. با این حال، بهتر است قبل از خرید حتما اطلاعات لازم در مورد مدل فرمان خودرو و اندازه آن را داشته باشید تا بتوانید روکش مناسبی برای خود انتخاب کنید.

Rate this post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.