عینک آفتابی، فواید آن و نکات قبل از خرید

راهنمای خرید عینک آفتابی

0 19

عینک آفتابی برای حفاظت از چشمان در برابر اشعه های مضر آفتاب بسیار مفید است و امروزه به یک اکسسوری لوکس و شیک تبدیل شده است. همچنین، با استفاده از لنز های پلاریزه، این عینک ها از برخورد نور خیره کننده با سطوح روشن جلوگیری می کنند و به کاربران امکان دید بهتری را می دهند.


اهمیت و کاربرد عینک آفتابی در فصل بهار و تابستان

عینک آفتابی از جمله اکسسوری های مهم و ضروری در فصل بهار و تابستان است که برای حفاظت از چشمان در برابر اشعه های مضر آفتاب بسیار مفید است. عینک های آفتابی با طرح ها و رنگ های متنوع، امروزه به یک اکسسوری لوکس و شیک تبدیل شده اند و علاوه بر حفاظت از چشم، به عنوان یک لوازم جانبی در اکثر فضاهای عمومی و خصوصی نیز استفاده می شوند. همچنین عینک های آفتابی با استفاده از لنز های پلاریزه، از برخورد نور خیره کننده با سطوح روشن، مانند آب، برف و زمین، جلوگیری می کنند و به کاربران امکان دید بهتری را می دهند.

عینک آفتابی

فواید استفاده از عینک آفتابی برای حفاظت از چشمان و پیشگیری از مشکلات مختلف

استفاده از عینک آفتابی به دلایل متعددی بسیار مفید است. این عینک ها به عنوان یک محافظ برای چشمان ما عمل می کنند و از تابش های خورشیدی مضر جلوگیری می کنند. همچنین، عینک آفتابی می تواند بهبود دید رانندگی را فراهم کند، زیرا نور خیره کننده خورشید در جاده ها ممکن است تاثیر منفی بر رانندگی داشته باشد. این عینک ها همچنین می توانند سبب کاهش خستگی چشم و سردرد شوند و به دلیل داشتن طرح ها و رنگ های متنوع، از نظر جذابیت و مد نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در کل، استفاده از عینک آفتابی به عنوان یک وسیله محافظتی برای چشمان و بهبود دید و راحتی هنگام استفاده از خورشید بسیار مفید است.

  • پیشگیری از خشکی چشم

افرادی وجود دارند که دائماً از خشکی پوست و چشمانشان شکایت می‌کنند و به سندرم خشکی چشم مبتلا هستند. این مشکلات با وجود گردوغبار، آب‌وهوای خشک و وزش باد، بسیار پیچیده‌تر می‌شوند. اما یکی از فوایدی که عینک دودی دارد، محافظت از چشمان در برابر گردوغبار است. با استفاده از عینک آفتابی همچنین می‌توان از بروز خشکی چشم و مشکلات وابسته به آن جلوگیری کرد.

استفاده از عینک آفتابی در فصل زمستان نیز ضروری است. اگرچه آفتاب تابستانی تیز نیست، اما در روزهای سرد زمستانی نشانه‌های خشکی چشم عود می‌کنند. برای جلوگیری از سوزش، قرمزی و خارش چشم‌ها می‌توانید از عینک آفتابی استفاده کنید. به همین دلیل، استفاده از عینک آفتابی در هر فصلی از سال می‌تواند به بهبود وضعیت چشم‌های شما کمک کند.

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی و برف کوری

اگر به ورزش اسکی علاقه‌مندید و هر از چند گاهی به باشگاه های اسکی می‌روید، عینک آفتابی‌تان را جا نگذارید. استفاده از عینک آفتابی در این مواقع، می‌تواند از خطر آفتاب‌سوختگی چشم یا برف‌کوری جلوگیری کند. در واقع، پوست و چشم‌ها در برابر تابش UV آفتاب بسیار حساس هستند و اگر در معرض آن قرار بگیرند، می‌تواند به آسیب‌های خطرناکی منجر شود. بنابراین، همیشه در هنگام اسکی، از عینک آفتابی استفاده کنید و از آن ها به عنوان یک وسیله حفاظتی برای چشم‌هایتان استفاده کنید.

علاوه بر این، برای جلوگیری از برف‌کوری، بهتر است عینک اسکی با لنزهای ضد برف و تاریک برای محافظت از چشم‌هایتان در برابر تابش خیره کننده برف استفاده کنید.

  • جلوگیری از بروز آب‌مروارید و ناخنک

استفاده از عینک آفتابی می‌تواند به جلوگیری از پدید آمدن آب‌مروارید در چشم انسان کمک کند. آب‌مروارید یک کدورت عدسی چشم است که با قرارگیری در نور آفتاب شروع به بروز می‌کند. بنابراین، استفاده از عینک آفتابی در محیط‌هایی که نورآفتاب شدید دارند، مانند ساحل، کوهستان، استخر و غیره، می‌تواند به جلوگیری از پدید آمدن آب‌مروارید کمک کند.

انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت و رنگ پوست

عینک آفتابی به عنوان یک اکسسوری مهم در زندگی روزمره ما، برای افراد با انواع شکل صورت هم خیلی مهم است. برای مثال، یک شخص با صورت مستطیلی بهتر است از عینک های آفتابی دایره ای استفاده کند که به صورتش نرمی بدهد. همچنین، افراد با صورت مثلثی بهتر است از عینک های آفتابی با قاب بزرگ و پهن استفاده کنند تا باعث تعادل در صورت شود. به طور کلی، برای هر شکل صورت، عینک آفتابی مناسب وجود دارد که به صورت آن نرمی و تعادل بیشتری ببخشد.

برای خرید عینک آفتابی باید ابتدا به فرم صورت خود توجه کنید. فرم صورت شما می‌تواند دایره‌ای، بیضی، مثلثی، مربعی یا لوزی باشد و به همین دلیل، باید مدلی را انتخاب کنید که بهترین شکل را برای صورت شما ایجاد می‌کند. با توجه به این نکته، می‌توانید بهترین عینک آفتابی را برای صورت خود پیدا کنید.

همچنین، برای انتخاب رنگ عینک آفتابی نیز باید به تناسب با رنگ پوست و موهای خود توجه کنید. رنگ‌های تیره برای پوست روشن و رنگ‌های روشن برای پوست تیره بهترین گزینه هستند. علاوه بر این، برند و کیفیت عینک آفتابی نیز بسیار مهم است. برندهای معروفی مانند Ray-Ban، Oakley و Gucci از کیفیت بالایی برخوردارند و معمولاً قیمت بالایی نیز دارند. با توجه به نیاز و بودجه خود، می‌توانید بین برندهای مختلف انتخاب کنید. در نهایت، باید به اندازه و وزن عینک آفتابی نیز توجه کنید. عینکی که بر روی بینی شما ایجاد فشار زیادی می‌کند یا خیلی سنگین است، باعث ایجاد علائم خستگی و درد سر می‌شود. بهتر است عینکی را انتخاب کنید که به راحتی و با ثبات روی صورت شما نشیند.

عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی: توجه به جنس، لنز، اندازه قاب

در ادامه، برخی از نکات مهمی که باید در زمان خرید عینک آفتابی مورد توجه قرار دهید را بررسی خواهیم کرد:

1- نوع لنز: لنزهای عینک آفتابی به چندین نوع تقسیم می‌شوند، از جمله لنزهای پلاریزه،  AR400 و AR600، آنتی‌رفلکس و آنتی‌فوتوکرومیک. اگر می‌خواهید عینک آفتابی مناسبی برای رانندگی یا فعالیت‌های ورزشی به دست آورید، بهتر است لنزهای پلاریزه را انتخاب کنید. این لنزها با کاهش تابشات ناخواسته و درخشش‌های مزاحم، دید شما را بهبود می‌بخشند. لنزهای AR400 و AR600 نیز برای محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید کافی هستند.

2- اندازه قاب: اندازه و شکل قاب عینک آفتابی نیز مهم است. قاب‌های بزرگ و گرد معمولاً برای چهره‌های گرد و کوتاه مناسب هستند، در حالی که قاب‌های باریک و زاویه دار برای چهره‌های بلند و مستطیلی بهتر است.

3- محافظت از چشمان: حتماً در زمان خرید عینک آفتابی، مطمئن شوید که لنزهای آن دارای فیلتر UV باشند. این فیلترها به چشمان شما در برابر تابشات مضر خورشید محافظت می‌کنند.

4- قیمت: قیمت عینک آفتابی، یکی از مواردی است که در انتخاب آن باید به آن توجه کنید. عینک آفتابی با کیفیت به قیمت بالاتری عرضه می‌شوند. اما در عین حال می‌توانید انواعی با کیفیت مناسب و قیمت مناسب نیز پیدا کنید. در هر صورت، بهتر است هزینه‌ای بیشتر برای عینک با کیفیت بپردازید تا بتوانید از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

5- وزن و طراحی: برای افرادی که نیاز به استفاده مداوم از عینک آفتابی دارند، خرید عینک با وزن سبک و طراحی راحت برای پوشیدن بسیار حائز اهمیت است.

6- سایز عینک آفتابی: در تعیین سایز عینک آفتابی مناسب شما باید به چند نکته مهم توجه کنید. ابتدا باید به اندازه پل یا بخشی از عینک که بر روی بینی قرار می‌گیرد توجه کنید. این قسمت نباید کوچکترین فشار و یا احساس ناراحتی در شما ایجاد کند و همچنین نباید بر روی بینی شما شل باشد. در ادامه باید به اندازه دسته عینک آفتابی توجه کنید. این دسته باید به اندازه ای باشد که تنها بخشی از کناره سر در قسمت روبروی گوش را لمس کند و تا پشت گوش شما امتداد داشته باشد. همچنین، فاصله بین دسته عینک و شقیقه شما نباید بیشتر از یک انگشت باشد؛ در غیر این صورت، قاب عینک بیش از حد پهن است و در صورتی که دسته عینک و شقیقه با هم تماس داشته باشند، به این معنی است که قاب بیش از حد کوتاه و تنگ است. بنابراین، در تعیین سایز عینک آفتابی مناسب برای خود، این نکات را حتما در نظر داشته باشید.

همه این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید عینک آفتابی مناسبی برای خود انتخاب کنید. بهتر است همیشه به فروشندگان معتبر مراجعه کرده و از عینک‌های کم کیفیت و ناامن برای چشم‌ها اجتناب کنید.

خرید اینترنتی عینک آفتابی

از دهه ی گذشته به بعد، با روند رو به رشد تکنولوژی و اینترنت، خرید اینترنتی به عنوان یکی از روش های برتر خرید کالاها و خدمات برای مردم جهان شناخته شده است. خرید اینترنتی عینک آفتابی نیز از جمله این خدمات است که باعث شده تا مشتریان بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور در فروشگاه، با مراجعه به سایت های خرید آنلاین، این عینک های مد روز را خریداری کنند. اما برای این کار باید به چند نکته توجه داشته باشیم، مانند اطمینان از کیفیت محصول، اطلاع از ابعاد و سایز عینک و همچنین مطالعه نظرات و امتیاز های دیگران درباره فروشگاه و محصولات آن.


5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.